דפים

שבאבניקים פרק 8


שבאבניקים פרק 8 לצפייה ישירה הסדרה החדשה של HOT, מביאה את סיפורם של הקהילה החרדית השונה בירושלים, ובמרכז עלילת שבאבניקים פרק 8 לצפייה ישירה עומדים ארבעה בחורים חרידים, מופרעים-צדיקים, שלומדים בישיבה יוקרתית בירושלים, ולימודים זה לא הדבר המרכזי שמעניין אותם. בכיכובם של דניאל גד , ישראל אטיאס , אורי לייזרוביץ, עומר פרלמן, דב נבון, שירה נאור ומאיה ורטהיימר ועוד. צפו בטיזרים הראשונים של שבאבניקים. בין השחקנים: דניאל גד, ישראל אטיאס, עומר פלרמן, אורי לייזרוביץ', דב נבון, רותם קינן, זוהר שטראוס, מאיה ורטהיימר, שלי בן יוסף, שירה נאור ועוד.

תקציר שבבניקים פרק 8: גדליה לא רוצה להסתכל על אף בחורה לא משנה כמה טוב היא נראית. באחד מפרקי הסדרה פוגש דניאל גד (אבינועם) את יהודה לוי בחנות חליפות יוקרתית לחרידים. הם יעברו שידוכים כדי למצוא את הבחורה המושלמת עבורם. הם יעברו הרבה דברים עד שהם ימצאו את האישה של חייהם. האם הם יצליחו? הסדרה החדשה.






הפרק בקישור מעל הסרטון. צפייה מהנה



ביקורת על הפרק: שבאבניקים היא לא רק סדרה מצחיקה ודרמתית, היא יותר מזה. היוצר, אלירן מלכה, לא מפחד לגעת בעצבים החשופים של סוגיות אשר מעסיקות לא רק את המגזר הדתי והחרדתי, אלא את החברה הישראלית כולה, ובעצם כל חברה עולם. בכל סצנה שבו מופיעה אישה (שום ושמיים), אנחנו רואים את קושי שהבוחרים חווים מולן. מצד אחד, הם רואים את הנשים כשונות מהם מהותית - מסוכנות, לא מובנות או נחותות אינטלקטואלית בכך שהן לא יכולות ללמוד תורה, ומצד שני, הם זקוקים להן, כי הם שואפים להתחתן.

תלמידי הישיבה מנסים לשחק על קו הדק שבין להתקרב לנשים האלה כדי ליצור אפשרות של מערכת יחסים אמתית, לבין שמירת המרחק הרואי מהן או מהניסיון להבין אותן, כל אחד ברמה שלו. הפרק השני בסדרה עוסק כולו בנושא העדתי מזווית מיוחדת ושונה ממה שראינו עד היום בטלוויזיה. גם בנושא הזה, הסדרה מביאה משהו חדש, והוא מציעה זווית הסתכלות חדשה על דברים חדשים, ומעלה בעיות שאנחנו לא מדברים עליהן כל יום מהעולם החרדי.

הגברים הלומדים מתמלאים באגו הקשור למעמד שלהם בתוך המגזר. האגו שלהם יורד כשהם נתקלים בנשים דעתניות, שלא מוותרות ועומדות על שלהן. הגברים רוצים להיות חלק מהחברה הישראלית ולהרגיש בבית בכל מקום שיגיעו אליו, אבל הם נדחקים על ידי הציבור החילוני בכל פעם מחדש, וזה גורם לפגיעה משמעותית בכבוד שאותו הם מנסים לשמר. השבבניקים נאבקים לא להרגיש נחותים בחברה הישראלית ומול מי שהם נתקלים בקונפליקט מולו, וזו מראה למציאות הישראלית, שבה אנחנו מתמודדים בה יום-יום.

הצצה לשבאבניקים פרק 8 (הפרק המלא בקישור למעלה)